fbpx

Davide Richardson Deiana

Davide Richardson Deiana lives in Enas, a small village located in the heart of Gallura, between the mountains and the sea of the Costa Smeralda.

Davide is a passionate and romantic man, who has a total love for Sardinia, so much so that after a professional experience of twenty years in the United Kingdom, where he worked as a manager for large international brands, he decided to go back his journey, settling in Aggius, a small village in the Gallura hinterland, rich in history and with a strong artisan connotation. During a trip to Australia he discovered the world of organic candles, made with soy wax and decided to specialize in creating them, adding a personal touch with fragrances that link back to the homeland.

Among the many fragrances, we have chosen those that most evoke the scents of Sardinia and that Davide tries to “capture” inside the elegant glasses, to retrace those olfactory experiences of the past. We have for example the candle “I walk in the village” which takes inspiration from the women who went to do the laundry, the “Sardinian Sea” candle with the fresh and bubbly scent of the sea breeze, and again, the intense and sweet scents of the candle “Resting by the sea” with essence of sea breeze and flowers.

The candles are enclosed in glasses with a lid made of cork, also useful as a support. Exclusively for Sardj, Davide includes a characteristic bag in soft cork produced by hand, which naturally preserves the precious and unique creations. These candles offer a wonderful olfactory experience to welcome your guests and make your home more welcoming.

We invite you to get to know this refined craftsman through his creations.

Discover the wonderful creations >

Davide Richardson Deiana vive ad Enas, piccola frazione di Olbia situata nel cuore della Gallura, fra le montagne ed il mare della Costa Smeralda.

Davide è un uomo appassionato e romantico, il suo amore per la Sardegna è totale, tant’è che dopo un’esperienza professionale di tanti anni nel Regno Unito, dove ha potuto misurarsi come manager per grossi marchi internazionali, ha deciso di ripercorrere a ritroso il suo cammino, stabilendosi ad Aggius prima e ad Enas in un secondo momento. Durante un viaggio in Australia scopre il mondo delle candele organiche, realizzate con la cera di soia e decide di specializzarsi nella creazione delle stesse, aggiungendo un tocco personale con profumazioni che riconducono alla terra natia.

Fra le molteplici fragranze, abbiamo scelto quelle che maggiormente evocano i profumi della Sardegna e che Davide cerca di “catturare” all’interno degli eleganti bicchieri, per ripercorrere quelle esperienze olfattive di una volta. Abbiamo ad esempio la candela “Camminando in paese” che prende ispirazione dalle donne che andavano nelle fonti a fare il bucato, la candela “Mare di Sardegna” dal profumo fresco e spumeggiante della brezza marina, e ancora, i profumi intensi della candela “Riposando al mare”.

Le candele sono racchiuse in bicchieri di vetro con coperchio realizzato in sughero, utile anche come supporto. In esclusiva per i clienti più esigenti, Sardj offre la possibilità di acquistare una confezione Deluxe, in cui la candela viene avvolta da un caratteristico sacchetto in morbido sughero prodotto artigianalmente. Vi è la possibilità anche di acquistare confezioni regalo doppie e richiedere un preventivo personalizzato per eventi e cerimonie. Queste candele offrono una bellissima esperienza olfattiva per dare il benvenuto ai vostri ospiti e rendere la vostra casa più accogliente.

Vi invitiamo a conoscere questo raffinato artigiano attraverso le sue creazioni.

Scopri le meravigliose creazioni >

Sardinia Magazine è un progetto di promozione turistica ideato e sviluppato da:

EDITORE
Sardinia Magazine Srl
Via Cocco Ortu n.89 – 09128 Cagliari
P.Iva 02667520924
Registrazione Tribunale di Cagliari n. 04/06.
Direttore Responsabile: Fabio Usai

Puoi contattarci utilizzando i riferimenti in basso.

E-mail: [email protected]

Sardinia Magazine is a tourism promotion by:

PUBLISHER
Sardinia Magazine Srl
Via Cocco Ortu n.89 – 09128 Cagliari
VAT number 02667520924
Registration of the Court of Cagliari n. 04/06.
Responsible Director: Fabio Usai

You can contact us at the following email.

E-mail: [email protected]